Vrei clienți de calitate la tine în service?
Vrei clienți de calitate la tine în service?
Salutare și bine te-am găsit!
Cum ți-a fost ziua de azi?
Te-ai trezit , ai baut o cafea, ai luat rapid o țigara și te-ai îndreptat cu speranțe mari spre service: "Azi rup norma , fac 20 de display-uri că s-a dus Corona , mai vand 5-6 telefoane "calde" și fac măcar 1000 de Euro profit"
Ajungi la service , nu e coadă in fața ușii dar cine se trezește la prima oră? Vin ei mai tarziu , că ăștia cu bani se trezesc greu!
Se face 11:00 și vezi ca ai vandut 3 reîncărcări și ai pus o folie de 30 de lei , dar tu nu îți pierzi speranța , abia a început ziua , pana diseară mai ai un pachet întreg de țigari de fumat!
Pe la 12 , minune, vine și o babă amărată ce nu poate să mai facă o poză cu noul ei Samsung J5 2015 , ii mai iei 20 de lei să cureți memoria cache și dacă a luat pensia poate îsi cumpără și o husă "săculeț" :))
Radem , glumim dar te-ai întrebat de ce nu ai clienți de calitate?
Să nu zici că e de vină concurența , furnizorii sau Iohanis ! Singurul vinovat pentru ceea ce ai sau ce nu ai ești tu!
Fiind în aceiași oală cu tine vreau să îți împărtășesc cateva idei care pe mine m-au ajutat să aduc mai mulți clienți de calitate in magazin și să fac mai mulți bani.
- Știu ce fac cel mai bine și care este cel mai profitabil serviciu si produs din magazin! Am stabilit ca folia de silicon de la #Armour este in top la produse vandute iar la servicii este curățirea conectorului de alimentare și a difuzorului (cască)
- Folosesc un speach , un text care are menirea să convingă clientul că produsul/serviciul meu este cel mai tare din parcare si de asta este si atat de scump.
- Fac upselling si crosselling . Ex 1: dacă clientul vine cu un display spart trebuie neapărat să îi spun "textul" pentru folia de protecție (știți că protejează , nu o să se mai spargă așa repede , etc); Ex 2: dacă schimb un conector de alimentare mereu propun clientului un cablu de date nou .
- Cer review de la client. Cum vi s-a parut experiența la iFix ? Unii te perie , alții însă îți trantesc niște răspunsuri de te vezi obligat să îți îmbunatățești anumite aspecte ale magazinului în secunda doi. Cei mai nemulțumiți clienți sunt cei de la care trebuie să înveți cel mai mult! Nu te culca pe urechea că 80% zic că ești ok , ceilalți 20% sunt cei care te trag in sus , cei 80% te plafonează!
- Nu promit nimic la nimeni! Oamenii au nevoie de certitudini: Este gata in 30 de minute ? Sigur se repară? Sigur nu mai apare problema asta? Pai de unde să știu eu că nu se ia curentul și nu mai rezov in 30 de minute nimic? De unde pot eu să știu că o reparație o să fie 100% cu succes cand tu , clientule , ai dat cu el in wc și îmi zici că te-a prins ploaia cu el în buzunar? :)) . Am o replică pe care o folosesc: " NU promit nimic dar vă asigur că îmi dau silința să va rezolv problema cu care vă confruntați in cel mai scurt timp"!
- Nu mint clientul. De ex mulți vin cu probleme de cască (se aude încet) , nu le spun că schimb difuzorul și de fapt eu curăț mizeria din site, nuuu , le spun exact ceea ce fac, pentru ce dau banii. Ei plătesc oricum , important este să aiba problema rezolvată!
- Nu dau prețuri mici și nu negociez. Exista o regula nescrisă: Prețurile prea mici atrag clienți săraci iar negocierea o poti face doar atunci cand este in favoarea ta, nu in favoarea lor. Personal nu vreau clienți săraci sau mai bine zis zgarciți , vreau clienți care aruncă cu banii în casa de marcat exact cum se aruncă la nuntă cu banii pe lăutari :)) Fara numar . Oamenii zgarciti ce se uită la 20 de lei nu sunt clienții pe care ii vreau la mine in magazin și probabil nici tu.
- Externalizez orice e posibil. Sunt lucruri pe care alții le fac mai bine decat mine și mai repede (de ce să pierd timpul cand pot sa platesc la colaboratori si sa am un adaos comercial frumușel fară bătaie de cap ? ) De exemplu laminarea display-urilor o am externalizata , înlocuirea componentelor in PCB externalizată , pana și înlocuirea conectorilor de alimentare la unele modele de telefoane o am externalizată. Mi-am făcut afacerea să fac bani nu neapărat să stau cu șurubelnița in mana de dimineata pana seara!
- Sunt organizat și in pas cu tehnologia. Folosesc aplicația www.gestiuneservice.ro și am toate intrarile si iesirile din service intr-un singur loc. Toti clientii primesc mesaje și mail-uri de înștințare cu privire la statusul reparației , ofer posibilitatea clientilor sa imi acorde un review la iesire din service , emit documente personalizate (proces verbal de predare primire , certificat de garantie , nota de constatare) nu mai scriu cu pixul de ceva vreme :) .
Așadar , tu ești la volanul afacerii tale , tu decizi cursul evenimentelor iar prin deciziile pe care lei iei îți duci afacerea spre profit maxim sau spre faliment. Este momentul să fii mai organizat si mai selectiv in ceea ce priveste clientela!
Vrei bani mai multi? Sunt in buzunarele sau pe cardurile clienților , așa că fă bine și pune mana pe ei!